Donderdag avond kwamen er vrouwen vanuit heel Vlaanderen en Vlaams-Brabant bij elkaar. Zij hadden één ding gemeen, allen waren ze gedreven, CD&V bewuste vrouwen. Het startschot naar de verkiezingen van 2018 is gegeven.

We werden hartelijk onthaalt met een etentje vooraf, nadien werden we toegesproken door Liesbeth Maris, Nationaal voorzitter van Vrouw & Maatschappij. Nadien kwam Irene Janssen aan het woord, zij heeft meegewerkt aan de campagne van Hilary Clinton in 2016. Zij gaf ons een kort en beknopt stappenplan mee, wat door vele onder ons werd genoteerd.

Daarna kwamen we aan het tweede gedeelte van de avond, een ronde tafel gesprek. De zaal werd verdeelt in 7 tafels met op elke tafel een ander thema dat je bij binnenkomst moest kiezen. Er waren thema’s zoals, lijstvorming, eerste keer op de lijst, campagne voeren, netwerken, achter de schermen, hoe maken vrouwen het verschil en niet kandidaat wel militant.

Verder werd er samengewerkt met verschillende doorwinterde poltica’s zoals Inneke Mannaerts, Mieke van Hecke, Sonja Claes en nog tal van anderen. Zij leiden de panelgesprekken en gaven antwoorden op de vele vragen.

Veel  te vroeg was het tijd om naar huis te gaan. Met een groot aantal op weg naar het station werden er nog ideeën uitgewisseld. Er werden nieuwe vriendschappen gemaakt over de dorpsgrenzen heen. Zeker voor herhaling vatbaar.

Josee Lens

Lid Vrouw & Maatschappij Stabroek

Lees meer: http://www.vrouwenmaatschappij.be/Verslag%20Kick-off%20verkiezingscampagne?NewsId=186