Kaas & wijn avond

vrijdag, 18 november, 2016
Kaas & wijn avond

Vrijdag 18 november was het verzamelen geblazen voor de ondertussen traditioneel geworden kaas-en wijnavond van onze partij.

Buiten was het koud en regende het pijpenstelen. Toch hebben 47 deelnemers dit weer getrotseerd om de warmte op te zoeken in de leeszaal van de Rosmolen. Na het nuttigen van een glaasje Cava met bijhorend kaaskoekje gaf de voorzitter een kort welkomswoord en nodigde iedereen uit aan tafel.

Wanneer iedereen had plaatgesnomen gaf onze kaasmeester Eric een beetje uitleg over de 15 verschillende kazen die lagen te wachten om in de hongerige magen van de aanwezigen te verdwijnen. Begeleid door verschillende broodsoorten en omringd door noten, gedroogde vruchten en vers fruit was de uitstalling van de kaastafel compleet.

De bijhorende wijntjes kwamen dit maal uit de Languedoc. De witte op basis van de Chardonnaydruif, de rode gemaakt van de zuiderse Syrah. Voor de liefhebbers stond er ook een Porto klaar die enorm past bij de blauwgeaderde kazen.

De avond vorderde en ondertussen verdween de veertien kilo kaas dan ook bij stukje en beetje van de tafel. Reacties van genietende mensen vulden de zaal. Om af te sluiten werd er nog een koffie of thee aangeboden met daarbij een lekker wafeltje of stukje taart.

Voldaan hebben de deelnemers nog uitgebreid nagepraat en kunnen we ook nu weer spreken van een gezellige en geslaagde CD&V-bijeenkomst.

We kijken al uit naar volgend jaar.